Wednesday, July 21, 2010

Kerana Facebook?

halo2 (ala2 lady gaga)...topic yang aku mok perkatakan ritok is status at fb or yg seangkatan dgn nya...er, semenjak 2 menjak tok makin byk penyalahgunaan Fb..last nite kawanku call aku..first question yg aku tyk bila mok kawen?...sekali tek terus nya Emo n then nya ceritalah ngan aku pahal tek nak...paduhal tek nya dh putus ngan gerek nya tegal FB!!! 2,3 ari yg lepas pun aku dapat berita dr kawan ku nok sorang gik yg nya dh putus ngan gerek nya juak tapi bkn krn FB tetapi ex kawan aku telah menggunkan fb sebagai medium utk mengaibkan kawan aku..tapi aku nang marah juaklah ngan ex kwn ku ya sebab nya pun pernah curang ngan kawan ku tapi xda pun kwn ku tergamak nak publish kat Fb pa yg nya dh polah....tapi bila part kwn akupolah hal melebih2 pulak ex nya..pelik ada jak..selalunya lelaki tok dpt menahan nya  pun marah bah..mun nya bena2 sygkan kwn aku knak nya perlu jatuhkan maruah kawan aku kat FB!!!!huh...mok semua org tauklah..xpalah...lak tuhan balas pa yg nya dh polah...mungkin ada hikmah d sebalik pa yg berlaku...so, slh satu penyalahgunaan FB ya nak?...N then marek colleague ku pun ada cerita sampe ada org laki bini kelai kat status FB sampe bersumpah seranah gik ya..adoh2...x malukah ktk org lakibini berkelai kat FB????? Hal rumahtangga boh lah d mbak ke umum...mun dpt selesai cara bait, settle lah bait2 bah...kita bukan nya artis popular nak berkelai n ngeso2 ngan urg....its not bout nak jadi hipokrit ka pa kah.. x semestinya nok bagus2 jak blh d engkah kat FB but then ada limitlah..mun hal ya dah melibatkan maryah better don'tlah....mun dah laki bini kelai kat fb x baguslah nak?...kita bukan jak berik malu laki or bini kita malah kita memberik malu keluarga kita......Astrafirrullahhalazimm...mintak lindung malaikat 44...boleh kita meluah perasaan kita kat FB tapi sebelum publish pa2 status berfikirlah adakah rasional or x tindakan kita ya bah...kita tok di ciptakan sempurna akal dan fikiran bah oleh Allah S.W.T. jadi gunakanlah sebaik nya..aku x menyalahkan fb tapi aku menyalahkan pengguna2 Fb..terlalu taksub...gunakanlah kemudahan berkomunikasi moden yg di ciptakan utk berkomunikasi dgn sebaik nya k...jgnlah menjadi manusia yg sempit akal dan fikiran nya...sekian dolok k..wassalam...

0 ♥Lovely words♥: