Wednesday, February 16, 2011

cerita diet di U

hi kawan2..
semoga semua sihat2 n happy2 selalu..
saya tok baruk bait dr demam tapi sisa2 demam masih ada
huhuhuhu..
pagi tek saya baca entry cik fariza
pasal diet..pasal mok kurus..
kebetulan mlm tdik saya berkomen2 kat fb ngan kwn2 saya pasal mok kurus...
dolok masa saya kat U berat bdn saya lam 58 kg lah...
kinek tok berat badan saya boh tyk lah..malu saya...ahahah
tapi saya percayak..masih ada peluang utk saya turunkan berat bdn saya
kinek tok saya dah mula kawal permakanan saya
mlm dh sik mkn dah..siang pun mkn ala kadar jak
saya maok kurangkan berat badan bukan nya kurus glak2..
ok2...balit ke cerita saya masa kat U lok..
saya, Jasmin, Tina n Ziana sgek apartment..
Ziana n Tina Junior kpd kmk 2 Jasmin..
mula2 dolok malu2 segan mek org..dah lamak2 jadi rapat..
jasmin tok tinggi manis org nya
ziana tok kurus..best woo mun bdn kdak nya
tina tok ayu..suka tetak..
kmk 4 tok mun dah kuar mkn sik hengat dunia agik dah
pas mkn baruk realize yg mek org mkn byk glak..aahahahaha
terok kan? ney ndak gemok! tpi ziana sik juak gemok2
saya, jasmin n tina adalah 3 org yg mengalami masalah gemok...ahaha
tpi mint manage kurus..saya? sik juak kurus2..tina pun dpt kurus..
kotan kmk org tok gago glak nak kurus nak...
mek org pun dpt idea..gney mok exercise without perlu joging n keluar berpanas..
pa d polah mek org?
yah..mek org DANCE dlm bilit!

kira la2 menari dalam Club lah mek org tek..
bukak lagu nyaring2, pasya tutup lampu..tutup langsir..
mek org pun menari2 lah sampe berpeloh...
yg jadi mangsa bilit saya! sebab?
bilit saya paling gelap..
act, bilit saya kat kolej lok rah bahagian dlm jadi sik knak cahaya matahari...ehehehe
yang lawak nya nak..saya sik pande menari..suka ati jak menari
asalkan kuar peluh tek nak..mula2 tina tgk jak olah kmk 2 mint
nya malu2..last2 nya2 sekali join mek 2 mint!
erm..tapi sikpat salu glak exercise mcm ya..
takut ada nembiak kolej komplen ngan felo..
sebab mek org bukak lagu nyaring2 bah...

sampe ke hari tok saya sikpat lupak olah saya ngan kwan2 kat U lok..
nang pelik2...kadang2 saya senyum sorang dirik bila ingat olah mek org...
tapi nak lepas dance ya nang terasa lag efek nya..ada kurang sebab berpeluh bah..
tapi mek org tok biasalah..exercise baruk 2,3 kali
pasya mkan berkali2..
huhuhu...
tpi nak mkn bersama kawan2 memang best..
happy jak rasa....bila rasa happy..mala jak nak nambah makanan...
hehehehe...

Tina, Jasmin n Ziana Thanks for this friendship..
Love n miss u all so much..:-*

2 ♥Lovely words♥:

RaMa-RaMa Fareeza said...

jum kita dancing2 dlm opis tok heheheh

miss nar said...

hehehehehe..mun jak dpt owh..mun dpt maok mek aih...kui2...terkejut sup tulang tgk kita 2 menari sakan..