Friday, February 25, 2011

Cuti 2 hari itu..

As Salam di hari Jumaat yang mulia ini...semoga hari ini lebih baik dr semalam buat kawan2 semua...aritok ari jumaat..saya begitu semangat nak pergi kerja..ehehe...sebab ritok jumaat..esok sik keja tapi saya udah ada plan utk esok hari..InsyaALLAH jika cuaca mengizinkan dapatlh program saya berjalan dgn lancar..ehehe..mcm lah program besar glak nak..

Saya ada padah kat entry sebelum tok nak saya bercuti 2 hari rya dan ada perubahan berlaku dlm hidup saya..tapi sebelum  ya, saya nak madah bapak saya udah keluar dr hospital..Alhamdulillah nya dah sembuh tpi blom sembuh sepenuh nya..masih mkn ubat...banyak ubat di makan nya..tedah bapak..semoga bapak panjang umur dan murah rezeki...Amin... terima kasih juak di ucapkan buat kawan2 dan keluarga yg mendoakan bapak saya cepat sembuh..semoga kehidupan anda semua di berkati dan di limpahi rahmat oleh ALLAH S.W.T...Amin..

2 hari saya bercuti..tapi saya bukan pergi bercuti, jalan2 ah..saya bercuti kerana saya pergi.....ishk..malu saya nak madah aih..aih..aih..mun sik tegal saya dah janji nak madah tak org, nang malu saya nak madah...malu yea..ehehe...k2...saya pergi KURSUS....

KURSUS...

KURSUS...

KURSUS...


SAYA PERGI KURSUS KAWIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


waa...malu2 ewh...ahahaha...jangan pikir lain ah..saya pergi bukan krn saya akan berkahwin dalam masa terdekat tok..saya memang mok kahwin tapi bukan tahun tok n bukan juak tahun depan..mun ada jodoh, kelak lah saya madah bila k...ehehe...saya pergi kursus ya sebab ada slot utk saya masuk..urg pdh susah mok register kursus kawin..saya sik tauklah betapa susah nya sebab bukan saya ngurus nok register2 ya..saya tok ngembak badan jak pergi ke sia....

Sarawak adalah satu2 nya negeri yg menawarkan kursus kawin percuma...kat negeri lain di Malaysia tok berbayar ok..ya yg d pdh oleh ustaz n ustazah yg berik ceramah ya lah...bagi saya pergi ke kursus tok byk mengubah cara pemikiran saya...sebelum tok saya rasa urg dh nak kawin jak layak pergi ke kursus kawin tapi sebenarnya bukan...bagus gik kita pergi kursus tok awal2..sijil nya valid sampe bila2...and byk ILMU yg kita boleh dpt dr kursus tok..nok nama majlis ilmu koh mestilah kita dapat byk ilmu dan manfaat...sebelum tok, byk benda yg saya sik tauk tapi selepas pergi ke kursus tok baruk saya tauk..kurusus tok byk menyedarkan saya tentang tanggungjawab saya terhadap ALLAH S.W.T. dan membuat saya lebih bersedia utk menghadapi kehidupan yg akan dtg...cewah..

Saya memang galakkan kawan2 yg blom gik pergi kursus tok pergilah mendaftar dirik sekarang..memanglah ada dua option sama ada mok pg interview or menghadiri kursus...tapi pada pendapat saya bagus lagik pergi kursus...dr menghadiri kursus kita akan lebih tahu dan memahami apa itu alam perkahwinan..cewah..rasa ustazah lah pulak saya tok... penceramah2 pun sempoi,lawak tapi berkesan..ustaz n ustazah yg berik ceramah ya semua org sarawak jadi cdak kelakar sarawak masa berik ceramah...penceramah2 ya semua nya urg yg berpengalaman ...cdak byk berkongsi cerita tentang pengalaman cdak yg bena2 mengajar kita utk ambik iktibar dr cerita yg cdak padah...

Kursus tok di adakan kat Pusat Islam kat simpang tiga..sikda bayaran tapi semasa register kita knak beli sebuah buku yg berharga RM10. Minum pagi di sediakan tapi lunch sikdalah...ehehehe...Jadi kawan2 cepat2 lah mendaftarkan diri anda yea..cewah promote lah pulak...
Buku "Memasuki Gerbang Perkahwinan"

Para Peserta
Sebelum saya ngundur dirik nak saya nak share sigek story yg saya dpt dr kursus tok dan saya maok kita sama2 fikirkan dan renungkan...

" Ada sepasang suami isteri yg baru berkahwin 3 bulan. Si suami lahir tahun 1992 dan si isteri lahir tahun 1994 (mun sik silap dgr saya lah). Dan mereka telah mendaftarkan diri untuk berCERAI. dahlah melafaz cerai di luar mahkamah..dan talak yg di jatuhkan adalah TALAK TIGA!" marilah kita sama2 berfikir kenapa perkara sebergini harus terjadi...

Sesungguhnya yg baik itu dtg nya dr ALLAH S.W.T dan buruk itu dtgnya dr kelemahan diri sya sendiri...


P/s: mun lafaz cerai di luar mahkamah denda nya RM1000 ataupun maksimum penjara 6 bulan..

11 ♥Lovely words♥:

AmirFX said...

KMk ingin nak pergi kursus tok... P sik tauk siney tempat nak register...

miss Fida said...

amir: mun mok register ktk pergi ke jabatan agama islam kat mahkamah syariah sia..mun sik silap kmklah..ehehe

Khairul Antasha said...

tok kali ke3 kmk komen entry tok..apahal x kuar komen kmk ooo...

kursus kawen kursus pling best d dunia..heheheheheheheheheh..

semoga bapak ktk cepat sembuh deng.. :)

Khairul Antasha said...

sapa2 mok kursus kwen call jak 082-410846..jbtn agama islam.. tp pling bgus terus ke jbtn agama mbak salinan mykad sahaja mun mok register

Ms Tikot said...

Sapa belum kursus tek.. ju gi bersama-sama... tapi x tauk maok kahwin ngan sapa.Waahaha

miss Fida said...

K.A:aih..knak sikpat komen indah..kawan mek rya pun pdh blog mek sikpat d komen...aih2..bngonglah kmk tok...

ktk mesti dh pergi juak nak..best kan?..

eehhee..terima kasih kerana memberikan maklumat yg saya perlukan..ehehe

miss Fida said...

ms tikot:aih pergi jak..calon dudi cerita...bak kata ustaz ya kita tok nang dh d jadikan berpasangan bah...ajak fareeza gak..nya blom pergi...

ztie said...

aok kak tikot. pegi jak. kmk dh amik dh taun bila ow? hehe mun sik tek maok g rami2 ngn blogger. tenfahari ada sedia minum juak tp kecik2 jak. erm. mtk tlg boleh? tlg ktk beli buku ya gk k kmk lok. kmk sik ingt dh sine. boleh sik? kelak kmk bayar ngn ktk

btw sekda apa nak d malu ktk g kuraus kawen ya. ktk ptt bangga hehe

miss Fida said...

ztie: sik ingat indah nya bila nya pergi..ehehe..
knek tok tengahari nya sikda berik minum..minum pagi jak ada..

kmk beli rya tek masa g kursus...lak mek tyk ah..mun mek ada temu mek beli k ktk...lak mek pdh ktk gik...

malu mek..bukan malu pa..mcm kejeron jak nak kawen...ehehe..

e F a said...

dolok msa kt uitm ramei dah kawan kmk pergi kursus kawen, kmk jak sik pernah pergi..
eeheeh, pa tek rasa lom nak nikah bah.. huhuhu
menar ka free???

miss Fida said...

efa; aok...free...pergi jaklah..awal2 pegi bagus..sak bila nak kawen ktk sik bergaut2...ehehe...kedong gik free tok fa..