Wednesday, March 23, 2011

entry ngerepak...!

morning people! pa kabar kamu semua yea...hari ini saya nak try tulis entry dalam bahasa melayu lah...sebab selalu nya guna bahasa sarawak..cintailah bahasa kita, bahasa jiwa bangsa...Kui2..ewah...saya nie tak lah hebat sangat bahasa Melayu nie! SPM pun dapat 3B jea...ahahaha....terok betul kan? orang lain bleh dpt 1A utk BM saya dpt 3B jea..tpi saye bersyukur ade nye..alhamdulillah..org kata, bahasa jiwa bangsa..dr bahasa jugaklah mencermin kan diri kita..bapak saya selalu kata "mind ur word dear"..saya nie kalau driving suka mencarut (tpi baru2 jea saye driving---tapi saya belum ada Lesen yea..;p)..dat y bapak saya akan tegur..mulut saya bising lah sesangat kat lam keta..ade jea kesalahan urg saya tegur...

budaya masyarakat melayu nie kan memang tak jauh dr budaya sindir menyindir...kalau sehari tak menyindir memang tak sah..macam tak berseri jea hari tue kan..saya ie kan tak suka sindir2 tau..kalau saya nak tegur straight to the point...takde makne nya nak tapis2 n then ngumpat belakang urg.. kan buat dosa tue..tpi kalau saya nak saya tgk keadaan jugaklah..kalau keadaan tue tak sesuai dan blh mengaibkan org tue, sya simpan dulu..pastu cakap straight kat org tue..n one more thing if that person have nothing to do with my life, i wouldnt bother or care pasal dat person! tpi kalau org tue kacau hidup saya tpi saya tak tau sebab die kacau jugak, memang saya mengamok punye..ahahahaha...anda kat luar sana pun kalau d buat sebigitu akan marah jugakkan..

saya nie manusia biasa..jadi tak lari dr kesilapan..kalau org tegor saya terime je..tpi sya hanya akan terima jika memang saya buat slh tue..kalau saya tak buat , habislh engkau...sarang tebuan jgn d jolok...kalau org tgk luaran sya pun org dh tahu saya nie jenis yg "huhahuha"..jenis yg bising2 bukan nya pendiam or "GOOD GIRL" sebab saye rasa kan tak perlu lah sembunyikan siapa diri kita..just be ourself..if people dont like it, up to them..its ur life..u deserve to choose ur way of life..as long as kita masih lagi ingat dan ikut ajaran agama..i am what i am n i cant be some1 else to satisfy every1...

entry saya kali ini nothing to do with any1 outside there..its all about myself...
saya pun sik tauk pa motif sayanulis entry tok..sekadar nak ngerepak jak..;p



8 ♥Lovely words♥:

Khaisya said...

dah lega sik deng? :)

RaMa-RaMa Fareeza said...

hehe saba2..i lapar...

miss nar said...

KA: lega rasa nya...ehehehe..dr rya gik mek tahan nak ngerepak tok..finally rasa lega..

fareeza:kmk lapar juak..hua2...mala jak mkn...bila nak kurus..

Azmie & Vivie said...

mari mengerepak bersama2..hehehehehe...ktk duak fareeza nak g makan ka? bah..maok ekott! =0)

Vivian said...

hhehehe...nang panjang..
lega?

lapar juak kmk..

flo... said...

ngerepak x bleh lmk..lak cpt tua...nemu dek?hehehehe...

miss nar said...

kak vee: jum..kita ngerepak bersam kak vee..ngerepak tok dpt realize tension juak aih..tpi urg nok d kerepak g jadi tension lepas ya..

vivian:lega asa mek tok...kmk dh pas mkn..kekenyangan..ya best lunch ngan mak urg..byk jak d bekal cdak..kmk tukang mkn jak..ehehe

miss nar said...

flo:nemu wai..ahaha..sikda mek ngerepak lamak2...tpi mengikut kata ustaz ,masa mek g kursus kawen rya nak, ustza ya pdh umur perempuan lebih panjang sebab cdak bercakap byk everyday (mun slh info mintak ampun ah..;p)