Wednesday, March 23, 2011

nak jadi lawyer...

hi kawan2..
saya tok busy..
tpi knak kah hati saya tok meronta2 nak update blog
kali lamakd hd saya sik update blog kali
yalah sekali dh update..addict..
mok berkali2 update..

saya nak nanyak..
pa cita2 tak org gik kecik lok.?
saya dolok nak,
kecik2,
masa saya sekolah rendah, saya nak jadi lawyer..


ahahaha..lawyer pa?
"Loyar Buruk" kata cikgu saya
tpi masa cikgu saya madah gya,
tergisin jak saya koh...

knak saya nak jadi lawyer?
bpk saya pdh, saya tok banyak cakap
suka glak bercakap
dhlh sora terbak2 
ahahahaha...
pasya tek nak sya tek nak membela urg yg sik bersalah juak
saya sik suka mun benda ya sik adil..
mun saya rasa benda ya sik betul mesti saya nengor..ahhaa
mesti ada jak dalil2 saya madah benda ya sik betul..kui2...berangan kan..;p

now, saya seorang PEKERJA...
bukan seorang LAWYER...
nasib saya bukan lawyer..
mun saya lawyer, rebuk mahkamah ya..
susah juak gya..
jong ada semua urg slh d kerja saya lak..
dhlh saya tok "HOT" temper koh..
saya tidak "COOL" hahaha (hani pinjam word lok ah)

muka gaok...
 saya bersyukurlh...saya berjaya sampe ke tahap tok..
tpi masih panjang gik perjalanan saya tok nak menuju ke destinasi yang saya mahukan
saya bukanlh seorang yg terlalu bercita2 tinggi..
tpi dlm hidup, kita harus maju ke depan..
jatuh dan bangun itu perkara biasa dlm kehidupan
setiap urg akan mengalami nya jua..
walaupun saya sik pernah bercita2 menjadi pa yg saya jadi sekarang..
tpi saya bersyukur ke hadrat Ilahi d atas limpah kurnia nya kepada saya
dgn pa yg saya ada kinek tok
saya mampu utk berdiri d atas kaki sendiri 
dan saya bersyukur, saya dpt memberikan kehidupan yg selesa dan baik buat keluarga saya..

aih...alu jadi serius saya tek...
sebenarnya..byk gik cita2 saya gik kecik lok..
tpi lak saya cerita lam entry sterusnya k..

k kwna2..saya polah keja lok..
selamat hari rabu..:)

9 ♥Lovely words♥:

RaMa-RaMa Fareeza said...

dolok gik kecik maok jadi cekgu..bila dah bekerja kmk maok jadi housewife hehe

miss nar said...

aahaha..housewife ya nang dh cita2 kmk dr dolok marek..kui2...

erolnukman said...

gik kecik lok cita2 nak jadi driver kato(jentera pncedok tanah ya eh..)..sbb nampak cam robot..best2..hehehe

Azmie & Vivie said...

dolok gik kecik kak vee bcita-cita nak jadi orang gaji. sebab masa kecik di kampung, nangga tv..tang nyaman jak upa urg gaji dalam tv. diam umah bsr d bandar, kerja nya nyapu, bermasak, jemor baju, jaga anak majikan..
sik pecah palak mikir nak diam siney, nak makan apa..sebab tuan rumah ada sediakan segala ya..kahkahkahkah! hebat sik pemikiran kak vee..

masa cikgu nanyak, apa cita2 kak vee..bila kak vee pdh nak jadi org gaji..terbeliak bijik mata cikgu..masa ya kak vee darjah 2 rasa nya..huhuhuhu..urg abis gago bercita2 jadi cikgu, doktor, jurutera..tang ada kak vee nak jadi urg gaji indah masa ya... =0).

miss nar said...

cik erol, best cita2 ktk...jarangkan urg bercita2 nak jadi driver kato ya..tpi kmk gik kecik lok pun suka juak nangga dak sobol..ehheheehe

miss nar said...

kak vee:senyum sorang dirik kmk nbaca komen ktk..mun kmk cikgu ktk ya..memang kmk tepuk palak dgr jawapan ktk...lucu lah kitak kak vee..tpi kita dolok memang byk d influence oleh cerita lam tv owh...nembiak kinek tok mcm2 jak d tangga..

flo... said...

cita2 kmk. apa hooo...xingat..ada hati mok jd pramugari...muakakakakaakakak~ sot x...lucu eh...gila na juak..
ujg2 lain jd...hehehehehe...........

miss nar said...

flo: ok apa nak jadi pramugari..ktk shantek bah..bena kata kitak..gik kecik bercita2 nak jadi mcm2 jak..sekali tek dh besar lain gik jadi..tpi syukurlh kan..:)

Anonymous said...

pasya tek nak sya tek nak membela urg yg sik bersalah juak
wholesale shirts and sweatshirts
plain t shirt wholesale suppliers