Tuesday, January 25, 2011

bapak saya

salam 1 malaysia semua..
erm..tgh saya blogwalking tek..
saya tertarik ngan entry TOK ..
ehehe
tok saya nak bercerita pasal bapak saya..
umur bapak saya tahun tok masuk 64 years old...
mun tak org tgk muka nya mesti tak org pdh saya ngekot muka nya..
aok saya nang ngekot muka bpk saya
ehehe..mun kawan bpk saya tgk muka saya pun
cdak dpt tekak bahawa saya anak bpk saya..
saya tok rapat ngan bapak saya koh..
ehhe
sebab bapak saya tok cool..suka polah lawak
tpi mun tgk muka nya mesti urg pdh nya tok serius n gaok..nya ya gambong..suka polah muka serius
ehehehe..nya suka ngatik kwn2 saya
ingat gik saya..masa kawan2 laki sama sekolah dtg umah saya hari raya
lepas cdak pulang nak
cdak msg saya, "gaok na juak muka bpk ktk lulu...huhu"
ahaha..sikdalhnya gaok..nya suka nak ngatik jak
bapak saya tok sik suka bising2
nya nang bukan suka nak dgr urg bising2..tpi mak saya tok suka ngerepak..
saya pun sama..terpaksa lah bpk saya dgr juak...ehehe..

bapak saya tok suka glak baca newpaper...
setiap pagi nya mesti make sure nya beli newpaper...
segala2 cerita nya baca..nya salu baca borneo post..
english bpk saya nang saya sikpat lawan lah...nang advanced..ehehe
n sigek gik selain dr baca paper,nya suka tgk berita..
mun nya depan tv nak..nang chanel berita jak d bukak nya
semua berita d tangga..
berita pagi, berita 1.30 berita jam 6, news @ 7, berita tamil, berita cina
semualah d tgk nya..
saya sik bulak aih..mun berita lam tv..alu sikda can tak org nak nangga benda lain
even berita ya udah berulang kali pun nya sik lejuk...
yah...salu jak saya sik berpeluang nangga karton kegemaran saya...ahahaha

mun ptg2 nak..saya balit kerja
saya nak nangga cerita cina tv2 mesti nya pdh gitok..
"nok pa nangga cerita cina ya mcm lah tak org paham pa d padh nya"
ahahaha..jadi mun nya nangga berita tamil or cina nak saya akan 
madah kdak tok ngannya..
"nok pa kata bpk ya nangga berita tamil, paham ktk pak?"eheheh
tergisin jak nya depan tv ya bila nengar
saya madh gya...

mun saya nangga karton nak
saya tok suka nangga sin chan n doraemon..
mun dak anime2 ya sik saya suka..
ehehe..
mesti bapak saya mdh kdak tok
"nok pa nangga karton ya, jong2 otak jadi karton"
sekali tek nak..
ada sekali ya..nya tek layap nangga tv
ngan ank buah sya yg beumur 3 tahun..saya tek heran pahal diam glak bunyi cdak 2
sekali saya pg ke ruang tamu nak
terkejut saya nangga cdak 2 layan cerita karton..ahahahaha
yah...ngalah juak bpk saya
paksa juak nya nangga carton..sebab cucu nya mok nangga carton..

sebut cerita hal karton tok..
mak saya cerita nak..
tok kisah cdak kakak2 saya gik keciklah..
dolok masa cdak gik kecik, makbpk saya kerja
sikda urg jaga cdak
jadi atuk saya (bapak kpd bopk saya) lah yg jaga cdak tek..
ada satu hari ya nak..
makbpk saya pulang kerja..cariklh cdak kakak2 n abg saya
crik punya crik tek..cdak main lam parit besar..
balit makbpk saya kat umah tgk atuk saya tek gik tgk cerita kartoon tom n jerry...
ehehe..

rindu atuk saya..dh 19years dh nya meninggalkan dunia yg fana tok..
al-fatihah..
rindunya aih..
masa nya ninggal umur saya 6 tahun..nang terkejut glak..
sampe ke hari tok urg yg melanggar nya ya sik pernah say sorry tok our family
tpi sik tenang juak hidup urg ya ewh..

k lah sampe sitok jak dolok.
sampai ke temu lagi ya..

10 ♥Lovely words♥:

Vivian said...

aih..panjang juak crita..tp rindok koh..karekter bapak ktk sama dgn bapak mek eh..

miss nar said...

vivan:ehehehe...rindok bah tgk cdak kan..syg bpk!

Ms Tikot said...

Rindok dgr ktk bercerita hari tok. Walaupun pjg, tp penuh makna ;-)

miss nar said...

ms tikot:kmk pun sik sangkak juak panjang entry d tulis mek..;p...yap..actually bercerita psl family tok akan mengingatkn kit dgn memori lama bah..cewah..

Khaisya said...

tang sama jak bapak ktk ngan kmk.. rindu indah ngan bapak eh..kmk suka bila bapak kmk masak..kalah mak..hehehe..

Al Fatihah utk arwah atok ktk..

erolnukman said...

bapak yg cool...=)
eh,org nunggag ktk lulu?hehe...suka nama ya!

ciK LyndaWawa said...

kitak ekot muka bapak oo...
kmk pun sama...hehehehe..mata sepet..=]

uSu iJamm said...

Hi, Lulu. Bapak kitak tauk kah kitak ngumpatnya?

Ashraav said...

mesti ktak milih suami yg prange nya x jauh ng bapak kan? :)

miss nar said...

khairul antasha:aih..samalah kita..bpk kmk terror masak juak..mun nya polah sambal nasik ayam..sedap woo..mak mek nang kalah lah..ehehhe

erol:cool nak? ehehe...tpi anak nya sik cool...aok.urg tunggah mek lulu...mun tyk kwn2 sekolah mun sebut nama nurul mesti cdak sik kenal tpi mun sebut ms.Lulu...bruk kenal..ehhe

kak wawa; aok..kmk ekot bpk..bertuah aih mun muka ktk ekot bpk..lain dr yglain..eheh

usu ijam: hi usu...ehehe...bpk mek sik tauk..mek sik ngumpat nya..mek bercerita tentang nya..ehehe..

ashraav: erm..boleh kata kdak ya juaklah..sebab mek memang rapat ngan bpk mek..anak bpk katakan..ehehe..mek mok crik lelaki yg diam tpi lucu..ehehhe