Monday, January 31, 2011

my first trip to Tanjung Manis

hi..
pakabar tak org..
hope that tak org semua sihat2 belaka k..
a few day saya sik bukak blog..nang byk update blog dr tak org semua..
ehehe..pagi tek saya meluangkan masa saya untuk membaca semua update blog dr tak org
some ya saya sempat komen n ada juak yg sik terkomen...
masuk keja ari isnin memang agak kemalasan
saya tek mula2 jak semangat..
dh sampe ofiz tgk ramai yg dh cuti..
sunyi sepi jak ofiz tok
salunya mesti mek 2 fariza berolah tpi fariza
agak busy
sebab ada kerja yg perlu d submit....saya?
ada kerja tpi gik crik mood saya yg hilang..
ok2..cukuplah intro ya..
last week saya n fariza pergi tanjung manis..
manis si manis..ehehe
toklah kali pertama saya pergi Tanjung manis n 
tok adalah first destination saya utk tahun 2011...

sampe2 jak kat tanjung manis 
terus mek org d sambut oleh client mek org
nang best layanan cdak..
very pleasure..
and friendly..
Dorris and David nama cdak 2..
laki bini..
wife dr Miri and husband from Sibu..
sweet lah cdak 2 ya..
nang excited cdak 2 tgk mek 2 Fariza
sik sempat ambik gambar ngan cdak...


cdak 2 ajak mek org g bfast lok
and fariza order roti kawin
n semua mek org pun order roti kawen
yah...nang nyaman roti kawen ya
alu asa nak kawen..
cukup manis seperti urg nok polah nya juak
manis sekali
pasya roti ya crunchy 
crunchy mcm urg nok polah ya juak
nasib warna sik sama ngan urg yg polah ya..eheheh
roti kawen..
pas bfast mek org terus g ke kilang..
nang besar kilang ya..mun aku keja kat kilang tok nang boleh kurus ku
sebab perlu jalan2 monitor kawasan kilang yg besar...
before lunch keja mek org dh settle...
ehehehe..
tpi sebelum mek org d hantar g hotel
client suh mek org mkn lok..mkn kat kantin kilang
wow..yalah first time i mkn kat kantin kilang..ehhehe..
apakah perasaan anda d kelilingi oleh jejaka2 dr lombok..ehehe..
sikdalh
walaupun mek org mkn kat kantin
tpi mek org mkn dlm bilit khas..
lepas makan client hantar mek org sampe hotel..
i think Fariza dh cerita dlm entry TOK..

nak d jadikan cerita,
mek 2 fariza meneruskn perjalanan mek org
pg ke Sarikei..
ewh2..actually nak pg Sarikei tok 
langsung sik d rancang aih..
yah..nok nama kejeron mek 2 fariza ewh..
nang sik sangkak sampe juak ke Sarikei..
perjalanan g sarikei ambik masa 1 jam
jarak mun pake air adalah 28 km..kira gyalah..
tambang rm10per trip..
pulang balit rm 20






balit dr sarikei
mek 2 rushing pg ke hotel..
check in n mandik..bukan apa..bergaut nak pg mkn
huhuhu..kedai mkn kat Tanjung Manis tutup awal...
pas mkn mek org lepak lam bilit jak

the next morning mek org dh ready mok blit ke Kuching..
flight kol 8.15am
hehehe..cik fariza kita agak worried...
takut mek org knak tinggal belon..ehehehe
saya tek rilek jak..
sempat gik ajak nya bfast..
tp lam hati memang worried juaklh
saya tok nang aih,
gney2 pun saya mesti make sure saya bfast..
sempatlh mek 2 fariza bfast mam 
roti kawen tanjung manis...:)


15 ♥Lovely words♥:

Vivian said...

anak sapa ndak si snap ktk ya..hahahah


Jom Terjah Entri Baru : CNY Rabbitos!

Faizal n Fashitah said...

Yohhhhh... camya duhal rupa dalam ekspress. Mek gelik naa la nangga nok sempit kedak ya...errr kensel jak mek gi tanjung manis eh..

Ms Tikot said...

Cney ktk keja ;-)

Khairul Onggon said...

Aihh.. ada epot duhal tg manis? Kmk pes taem pergi taun bila reyakah sik tauk menauk ada epot sia koh.. Tenkiu sbb share inpo dan gambar :)

miss nar said...

vivian:mek sik tauk juak anak siapa...ehhe..mek 2 fariza bukan setakat snap..malah cium, pelok n mbak nya sekali..cute bah muka nya..ehehhee..

miss nar said...

fnf:aih..ada flight pg ke tanjung manis bah..mek org k flight g cnun...mun ktk pg sarikei baruk lah ktk perlu k bot panjnag ya..mek nang gelik juaklah..sebab nak..bila air bergelombang nang takut jak asa mek...alu berkukut jak mek 2 fariza..

miss nar said...

ms Tikot: mek keja d sebuah company yg terletak d simpang tiga..belakang rhb bank..berdepan dgn steppes..ehhehehe

miss nar said...

onggon: aok ada..kecik jak..ehehehe...twin otter jak dpt landing sia...flight sia pagi jak...tanjung manis to kuching,
kuching to tanjung manis..

Imran nyambek said...

roti tu mesti manis

Khaisya said...

tanjung manis yg manis..kmk xpnah gik g sia..

miss nar said...

imran: aok..manis roti ya..tpi nyaman aih..ehehe

khairul:mun ada rezeki blh pg sia..ajak vivian..kpg halaman vivian ya..ehehe

Coffee Girl said...

*Thanks for following. Dah follow kitak juak*

Sedap eh roti bun kawen ya... di Ckei kah?

miss nar said...

coffe girl:thanks juak..ehehe...bukan kat tanjung manis tpi mek lupak nama kedai mkn ya..ehehe

RaMa-RaMa Fareeza said...

heheh jangn beraie ngn roti kawen2 ya rul..hehhe

miss nar said...

xda mek beraie ti..ahaha...tpi nang sedap roti ya owh..ehehe