Sunday, January 23, 2011

cara membuat bunga lagi dan lagi,,,

carayah2..
ya saya madah ngan ktk org
rajin lah saya tok update blog
ehehe
ritok jak 2 kali dh entry saya pasal gney nak molah bunga
so tok last tutorial polah bunga utk ritok..eheh
act,
cara polah bunga yg saya bakal ajar tok
idea asal nya dr entry INI

kira nya saya 
touch up agik
gney cara molah bunga ya
supaya nampak lebih berseri yea kwn2
step nya sama jak
tpi ada kelainan sikit jak


1. Lakar kan bentuk bulat 3 igek n then potong kan..

2. Selepas dipotong..lipatkan bulatan menjadi 1/8..
di lipat 1/2

di lipat menjadi 1/4

and then di lipat menjadi 1/8
3. Dah dpt bentuk 1/8..di hujung ya kita potong utk membentuk kelopak sperti gambar di bawah..

4. Dah di gunting hujung nya dan kita bukakan lipatan tadi..slepas itu bentuk kan setiap hujung kelopak bungan...
kelopak yg sudah d curlkan..;p
5. Selepas itu kita potong seperti di bawah..

6. Selepas potong kepada bahagian2 tertentu, kita blh mula lekatkan supaya kelopak bunga tadi bercantum..dan susunan utk memasukkan bunga adalah seperti di bawah:

7.Cantumkan satu persatu kelopak bunga tadi...dan inilah hasil nya...

cantik dan lebih berseri dr sebelum ni kan?ehehhe
selamat mencuba ea kawan2...;)